آخرین اخبار
کد مطلب: 124435
عضو کميسيون شوراها و امور داخلي مجلس در گفت وگو با دانا:
مديرعامل راه‌آهن به‌جاي پذيرفتن کوتاهي خود در حادثه قطار استعفا داد/گزارش آخوندي به رهبري درباره دستگاه ATC اشتباه بود/ افزايش تعداد امضاکنندگان استيضاح آخوندي
تاریخ انتشار : 1395/09/25 09:18:53
نمایش : 2067
عضو کميسيون شوراها و امور داخلي مجلس در خصوص خطاهاي دستگاه ATC در راه اهن، بيان کرد: از شش ماهه اول سال تا کنون بيش از 4000 خطا از دستگاه ATC در گزارش ها ثبت شده است.
به گزارش خبرنگار سلام لردگان،احمد عليرضا‌بيگي، عضو کميسيون شوراها و امور داخلي مجلس شوراي اسلامي در گفت وگو با خبرنگار اقتصادي شبکه اطلاع رساني راه دانا؛ با اشاره به استيضاح وزير راه و شهرسازي به علت حادثه قطار تبريز مشهد و مقصر اصلي اين حادثه ، گفت: در حادثه اي که اتفاق افتاده است اگر بخواهيم مقصر اصلي اين حادثه را تنها محدود به دستگاه اپراتور و لوکوموتيو ران کنيم، در واقع يک قضاوت ظالمانه اي است.

 

وي در خصوص مقصر اصلي اين حادثه بيان کرد: فقدان مديريت ، فقدان سازماندهي نبود آموزش ، نبود يک سيستم و نبود صداقت از جانب شرکت راه اهن است،  و اگر نخواهيم اين حادثه مجددا در کشور رخ ندهد بايد کالبد شکافي جدي روي اين موضوع صورت پذيرد.

 

عضو کميسيون شوراها و امور داخلي مجلس همچنين در ادامه در خصوص دستگاه ATC نيز عنوان کرد: دستگاهي که در گذشته آقاي آخوندي بسيار از آن تعريف کرده و از امتيازات و مزاياي آن گفته بود؛ به سبب ناکارامدي که داشت همانند چوپان دروغگويي شده بود که کارمندان راه آهن و اپراتور ها ديگر به اين دستگاه اطمينان نداشتند و به آن اعتنايي نمي کردند؛ آقاي آخوندي گزارشي را که در برابر مقام معظم رهبري در خصوص دستگاه ATC  ارائه کرده بود گزارش کاملا غلط و اشتباهي بوده است.

 

عليرضا بيگي ادامه داد: اين بار هم که بر خلاف گذشته دستگاه ATC درست عمل کرده بود ولي کارمندان و اپراتورها به آن بي اعتنا شده بودند، و اپراتور مجوز خروج از سيستم و استفاده دستي از قطار را صادر کرده و اين ضايعه رخ داده است، نبود سازماندهي و سيستم درست که يک اپراتور سر خود بتواند سيستم را از کار بياندازد و دستور دهد منجر به وقوع چنين حادثه شده است.

 

وي همچنين در خصوص استعفا مدير عامل راه آهن نيز گفت: بايد مدير عامل راه آهن مسئوليت اين حادثه را بر عهده مي گرفت ولي شاهد اين بوديم که براي فرار از پاسخ گويي به مردم استعفا داد و به ناحق وزارت راه و شهر سازي از او به عنوان قهرمان تجليل کرد که او بايد برکنار مي شد، مدير عامل راهن بايد پاسخ گوي اين حادثه بود ولي ديدم که چنين کاري صورت نگرفت.

 

نماينده مردم تبريز در مجلس در خصوص خطاهاي دستگاه ATC در راه اهن،  بيان کرد: از شش ماهه اول سال تا کنون بيش از 4000 خطا از دستگاه ATC  در گزارش ها ثبت شده است و به طبع آن نيز موارد خروج از سيستم و عمل کردن به طور دستي براي هدايت قطارها نيز در گزارش ها ثبت شده است که هر کدام از اين خطا ها مي توانست منجر به وقوع حادثه در کشور شود که با همکاري کارگران زحمت کش و لوکوموتيو رانان ما توانستند خلاء هاي اين سيستم را پوشش دهند ولي اين ها باعث نمي شود که پيگيري ها را و بازخواست هاي خود را ادامه ندهيم.

 

عليرضا بيگي همچنين در خصوص نبود امکانات در قطار براي نجات جان مردم خاطر نشان کرد: در حادثه اي که اتفاق افتاد متاسفانه در قطار حادثه ديده چکش براي شکستن شيشه هاي قطار در اختيار مسافران قرار نداشت و به همين جهت مسافران در قطار ماندند و راه خروجي براي نجات جان خود نيافتند.

 

وي در بخش ديگري از اظهارات خود در خصوص استيضاح وزير راه و شهرسازي گفت: طبق آخرين گزارشاتي که به دست ما رسيده است تعداد امضا کنندگان طرح استيضاح آقاي آخوندي در مجلس افزايش يافته و بسياري از نمايندگان فارغ از گرايش هاي سياسي خواستار استيضاح وزير راه و شهر سازي هستند.

 

عضو کميسيون شوراها و امور داخلي مجلس ادامه داد: برخي از نمايندگان به دليل تعلق خاطر و گرايش سياسي که دارند طرح استيضاح وزير راه و شهرسازي را امضا نکرده اند؛ اما اين استيضاح آقاي آخوندي موضوعي سياسي نيست که برخي از نمايندگان از امضاء آن خودداري مي کنند، بايد نمايندگان با ديد روشن تر و باز تري به موضوع بپردازند و گرايش هاي سياسي را کنار بگذارند.

 

انتهاي پيام/

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 



جهت عضويت در کانال های خبري سلام لردگان روی تصاویر کليک کنيد
پیوند
سايت رهبري

دولت

مجلس